În ultima perioadă, infractorii cibernetici au dezvoltat o nouă strategie prin care încearcă să profite de situațiile neplăcute legate de zboruri. La ce trebuie să fiți atenți pentru a nu ajunge în situația de a fi victimele hackerilor.
Zecile de zboruri anulate în ultima perioadă reprezintă un motiv în plus pentru hackerii care vor să obțină cât mai multe date confidențiale de la călători.
Mai exact, pasagerii aflați în această situație primesc mesaje ce pretind că oferă informații despre obținerea de despăgubiri pentru disconfortul suferit. Tot ce trebuie să facă pasagerii este să acceseze un link furnizat în mesaj și să urmeze pașii pentru a obține banii înapoi. Cu toate acestea, specialiștii în securitate cibernetică avertizează că aceste mesaje sunt de fapt o formă de phishing, cu scopul de a obține date personale sau de a accesa conturile bancare ale victimelor.
Metoda utilizată de hackeri implică utilizarea unui nume de companie fictivă, care poate fi ușor confundat cu cel al unei firme legitime specializate în drepturile pasagerilor. Infractorii cibernetici își folosesc această identitate falsă pentru a atrage potențiale victime și pentru a accesa date confidențiale, cum ar fi informațiile referitoare la contul bancar.
„Zborul tău recent a fost întârziat, iar tu poți avea dreptul la 600 de € despăgubire. Începe-ți cererea aici”, este mesajul pe care l-au primit mai multe persoane care au avut programat un zbor.
Reprezentanții companiilor reale subliniază că ei nu contactează niciodată pasagerii prin intermediul unor mesaje de acest gen.
„Corespondența cu noi nu este inițiată de noi, ci de pasagerul care este interesat de ajutor. Unii ne-au întrebat care ar fi procedura, alții au fost foarte deranjați și ne-au întrebat de unde sunt disponibile datele lor de contact, respectiv numerele de telefon”, a transmis Ramona Colea – reprezentant firmă care se ocupă de drepturilor pasagerilor, pentru Digi 24.
Pasagerii trebuie să fie extrem de atenți și să nu furnizeze niciodată informații personale sau să acceseze link-uri suspecte primite prin astfel de mesaje.
„Lanțul este destul de extins, vulnerabilitatea și problema de securitate poate exista oriunde. Aceste mesaje se numesc mesaje de tip phishing și au rolul de a ‘pescui‘ victimele”, a declarat Andrei Bozeanu – cercetător securitate cibernetică, pentru sursa citată.